Sulje Ikkuna
Sulje Ikkuna

Äänieristyskäsittely

Tectyl Noice Stopping–äänieristyskäsittely    Äänieristys takatila Äänieristys konepelti

Auton sisään kuuluva melu on nykyautoissa merkittävästi lisääntynyt. Ongelma korostuu erityisesti volyymimalleissa, joissa auton valmistuskustannukset eivät kestä äänieristykseen panostamista. Autoissa aiemmin käytettyjen pehmeiden ja vahvojen sisäverhoilujen tilalle ovat tulleet kovat ja ohuet kuitumateriaalit, joiden äänenvaimennuskyky on huono. Erityisiä äänieristeitä ei monissa automalleissa käytetä enää lainkaan.
Myöskään autojen ruosteenestokäsittelyitä ei enää tehdä auton valmistajien/maahantuojien toimesta, jolloin alustassakaan ei ole mitään ääntä vaimentavaa massaa.

Paranna autosi matkustusmukavuusluokkaa jopa luxus tasolle.
Älä kuuntele turhaa melua autossasi!

Tectyl Noice Stopping on tehokas äänieristysmenetelmä, joka:

  • pienentää merkittävästi sisään kuuluvaa rengasmelua
  • vaimentaa erittäin tehokkaasti esimerkiksi pakettiautojen tavaratilan melua, värähtelyä ja huminaa
  • on edullisin, helpoin ja tehokkain tapa pienentää kaikkea auton sisään kuuluvaa melua

Parhaan hinta-laatusuhteen äänieristykselle saa yhdistämällä Tectyl Noise Stopping Peruskäsittelyn ja Takatilojen äänieristyksen Tectyl Longlife- ruosteenestokäsittelyyn.
Tällöin saadaan autoon paras melunvaimennus ja paras korroosionsuoja samalla kertaa.

Tectyl Noise Stopping- Peruskäsittelyssä ruiskutetaan auton pyöräkotelot ja tavaratilan pohja alustan puolelta Tectyl äänieristysmassalla.
Henkilöauton Takatilan käsittelyssä tavaratilan kyljet ja tavaratilan pohja sekä takakansi vuorataan erilaisilla äänieristysmatoilla.
Pakettiautoissa Takatilan käsittelyssä eristetään takakyljet sekä kaikki takatilan ovet.
Tällä toimenpiteellä pakettiautojen takatila vaimenee hyvin tehokkaasti.

Äänieristystä laajentamalla saadaan lopputuloksesta vieläkin parempi.
Äänieristyksestä voidaan tehdä täysin asiakkaan toivomusten mukainen!


Ennen alustan Tectyl Noice Stopping-käsittelyä autosta poistetaan sisälokarit ja alustan suojamuovit, jonka jälkeen suoritetaan rasvanpoistava korkeapainepesu ja kuivatus. Äänieristyskäsittelyn jälkeen auto kuivataan koneellisesti ja annetaan kuivua vielä yön yli ennen mahdollista ruosteenestokäsittelyä. Ellei autoon tehdä äänieristyksen lisäksi muuta käsittelyä, niin kuivauksen jälkeen autoon asennetaan irroitetut osat, auto pestään päältä ja tehdään myös sisäpuhdistus ennen auton luovutusta asiakkaalle.

Tectyl Noice Stopping-äänieristysmassa ruiskutetaan AINA puhtaalle, ruosteettomalle ja maalatulle pinnalle. Mikäli käsiteltävissä kohteissa on korroosiovaurioita, ne poistetaan ja suoritetaan tarvittava ruosteenestopohjamaalaus. Korroosion poisto ei kuulu Tectyl Noice Stopping-käsittelyn hintaan ja lisätyöstä sovitaan aina erikseen asiakkaan kanssa.


Alustan äänieristämisessä käytämme Tectyl 5638W äänenvaimennusmassaa, joka on myös yleisesti käytössä mm. junavaunujen sekä linja-autojen äänieristyksissä.

 

Käsittelyllä vaimennetaan tehokkaasti rengastiloista ja tavaratilasta tulevaa rakenteellista värähtelyä. Käytännössä auton melutaso vaimenee yleisesti vähintään 1 -2 dB, jonka ihmiskorva kokee jo selvästi hiljaisempana. Usein päästään jopa tätäkin parempiin tuloksiin.

 

Käsiteltävät alueet ja ainemäärät sovitaan aina tapauskohtaisesti yhteistyössä asiakkaan kanssa, jolloin lopputuloksesta tulee myös asiakkaan toiveiden mukainen.


Suosittelemme ehdottomasti Tectyl-ruosteenestokäsittelyn tekemistä samassa yhteydessä, jolloin vältytään ylimääräisiltä pesu-, purku- ja kasaustoimenpiteiden kustannuksilta, jotka sisältyvät jo itse ruosteenestokäsittelyyn.

Etenkin Tectyl Longlife (ns. kolmoiskäsittely) yhdistettynä Tectyl Noice Stopping-käsittelyyn tuottaa parhaan mahdollisen lopputuloksen ja lisäksi auton kori pysyy varmasti pitkään kunnossa. Lisäksi ruosteenestokäsittelyllä autoon voidaan saada jopa 12 vuoden Tectyl- takuu.


Soita tai tule käymään. Kerromme mielellämme lisää käsittelyistä ja samalla saat yksilöllisen käsittelytarjouksen!

Noise Stopping

HUOM! Äänieristyskäsittely on tehtävä aina ennen ruosteenestoestokäsittelyä.

Lataa esite tästä

Copyright Riksudesign.net 2012